Patientnämndens rapporter
Här finner du Patientnämndens rapporter. Dessa analyserar statistik, ärendeutveckling och innehåll i ärenden kopplade till en specifik frågeställning, vårdtyp eller problemområde.
Syftet med Patientnämndens rapporter är dels, att uppmärksamma vården och beställarorganisationen på riskområden och hinder för en personcentrerad vård, dels föreslå åtgärder för att komma till rätta med dessa.
Rapporterna skickas till berörda verksamheter och intressenter men även för kännedom till politiker och beslutsfattare inom hälso- och sjukvården i Region Stockholm.
Ta del av publicerade rapporter nedan:
2023
- Klagomål relaterade till långa väntetider på akutmottagningar (Publicerad 2022)
- Klagomål relaterade till långa väntetider för neuropsykiatriska utredningar på BUP (Publicerad 2023)
- Klagomål relaterade till tandvård 2022 (Publicerad 2023)
- Rapport - Unga vuxna med psykisk ohälsa 2022 (Publicerad 2023)
2022
- Gemensam analys från IVO och samtliga patientnämnder rörande barns psykiska hälsa 2021 (Publicerad 2022)
- Klagomål relaterade till läkemedel 2021 (Publicerad 2022)
- Klagomål relaterade till vaccination mot covid-19 (Publicerad 2022)
- Patientenkät, nöjdhetsundersökning 2022
- Patientnämndernas gemensamma rapport om Covid-19 relaterade ärenden 2021
- Synpunkter relaterade till vård vid misstänkt eller bekräftad cancersjukdom 2021 (Publicerad 2022)
2021
- Klagomål på vården som avser barn i Region Stockholm under 2020 (Publicerad 2021)
- Klagomål på vården som rör barn 2021 (Publicerad 2021)
- Klagomål relaterade till covid-19 i Region Stockholm under 2020 (Publicerad 2021)
- Rapport: Pandemin och patienterna (Publicerad 2021)
- Patienternas förbättringsförslag och vårdens åtgärder (Publicerad 2021)
- Senast granskad: 10 september 2024