Visuell identitet
Vår visuella identitet tillåter oss att dyka in i verksamhetens viktiga delar och samtidigt dra tillbaka perspektivet och se den stora bilden. Genom att alltid använda vår gemensamma visuella identitet blir vi enkla att känna igen.
Innehåll
Logotyp
Logotypen ska användas i all vår kommunikation. Här hittar du riktlinjer och praktiska exempel för korrekt användning.Färger
Här finns färgkoder och riktlinjer för hur våra profilfärger ska används för att skapa en enhetlig och tillgänglig visuell identitet.Typografi
Hämta Inter RS – vårt identitetsbärande typsnitt som används i all kommunikation, med undantag för Officeprogrammen.Grundform och layoutsystem
Upptäck hur designelementen samspelar för att skapa ett enhetligt, igenkännbart och flexibelt layoutsystem.Foto och film
Ett enhetligt bildspråk stärker vår kommunikation. Här finns riktlinjer, fotobrief, bildportal och samtyckesblankett.Grafiska element
Här hittar du ikoner, illustrationer och infografik – redo att ladda ner och använda. Fylls på efter hand.Digital tillgänglighet
Här får du stöd och vägledning för att säkerställa att din digitala kommunikation är tillgänglig för alla.