Din sökning gav 536 nyheter

• 6 december: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 425 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är 82 fler än vad som rapporterades förra tisdagen.

• 29 november: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 343 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är 58 fler än vad som rapporterades förra tisdagen.

• Region Stockholm åter i normalläge

På grund av snöovädret har Region Stockholm sedan måndagsmorgonen varit uppe i stabsläge och regionens särskilda sjukvårdsledning (RSSL) har nära följt läget i hälso- och sjukvården.

• 27 september: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 296 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är 17 färre än vad som rapporterades förra tisdagen.

• 9 september: Dagsläge covid-19

Med anledning av smittspridningen av covid-19 rapporterar vi följande lägesbild. Den här rapporten avser den 9 september.

• 8 september: Dagsläge covid-19

Med anledning av smittspridningen av covid-19 rapporterar vi följande lägesbild idag som kompletterar ordinarie lägesrapport på tisdagar. Den här rapporten avser den 8 september 2022.

• 16 augusti: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 260 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är 26 färre än vad som rapporterades förra tisdagen.

• 2 augusti: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 277 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är nio fler än vad som rapporterades förra tisdagen.

• 22 juli: Femte rapporten om sommarens vård

Chefläkarna vid akutsjukhusen rapporterade en fortsatt hög beläggning på både akutmottagningar och vårdavdelningar vid veckans chefläkarmöte. Norrtälje sjukhus och Capio S:t Görans sjukhus har gått upp i stabsläge medan övriga sjukhus är kvar i normalläge. Högt antal sökande, ökat antal patienter med covid-19 och högre sjukskrivningstal hos vårdens medarbetare leder till överbeläggningar på sjukhusen.

• 15 juli: Fjärde rapporten om sommarens vård

Chefläkarna vid akutsjukhusen rapporterade en mycket hög beläggning på både akutmottagningar och vårdavdelningar vid veckans chefläkarmöte. En bidragande orsak är att flera sjukhus har en högre sjukfrånvaro än vanligt på grund av covid-19. Då även fler patienter än tidigare har covid-19 ökar behovet av mer vårdpersonal vid länets sjukhus.

• 8 juli: Tredje rapporten om sommarens vård

Vid veckans chefläkarmöte rapporteras om en vecka som inleddes med särskilt hög belastning på flera av länets akutmottagningar. Nu på fredagen är beläggningen fortsatt hög, men läget stabilt. Ökningen av antalet patienter med covid-19 bidrar till den höga beläggningen.

• 10 maj: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 132 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är 38 färre än vad som rapporterades förra tisdagen.

• 18 mars: Lägesrapport om covid-19

Läget i hälso- och sjukvården fortsätter att stabiliseras med färre patienter med covid-19. Idag rapporteras 255 patienter med covid-19 vid länets sjukhus. Det är 67 färre patienter jämfört med föregående fredag.

• Vård för de som flyr från Ukraina

Det finns en god beredskap i regionen för ett ökat sjukvårdsbehov vid främst våra sjukhus. Det ligger i akutsjukvårdens natur att ha god flexibilitet. Just nu förbereder sig hälso- och sjukvården för ett ökat sjukvårdsbehov på grund av Rysslands invasion av Ukraina. Vården ska vara väl förberedd om det kommer en förfrågan från Socialstyrelsen om att ta hand om patienter med vårdbehov från Ukraina.

• Kampanjen Hela Stockholm mot pandemin växer

Från och med denna vecka utökas kampanjen Hela Stockholm mot pandemin till att även inkludera Södertälje. Under de tre kommande veckorna kommer regionen tillsammans med kommunen, trossamfund och lokala aktörer samverka för att sprida kunskap om vaccin och covid-19 till invånarna i Södertälje. Den mobila vaccinationskapaciteten utökas under perioden med 300 procent i kommunen.

• 19 februari: Lägesbild covid-19

Med anledning av smittspridningen av covid-19 rapporterar vi följande lägesbild idag som kompletterar ordinarie lägesrapporter på tisdagar och fredagar. Den här rapporten avser den 19 februari 2022.

• 18 februari: Lägesrapport om covid-19

Efter en mycket ansträngd situation vid länets sjukhus under början av veckan är läget nu lite förbättrat och antalet patienter med covid-19 vid sjukhusen sjunker. I morse rapporterar sjukhusen 470 patienter med covid-19 att jämföra med 579 förra fredagen. Antalet sjukskrivna medarbetare inom hälso- och sjukvården är fortsatt högt men flera vårdgivare rapporterar nu att fler kommer tillbaka till jobbet.

• 17 februari: Lägesbild covid-19

Med anledning av smittspridningen av covid-19 rapporterar vi följande lägesbild idag som kompletterar ordinarie lägesrapporter på tisdagar och fredagar. Den här rapporten avser den 17 februari 2022.