• 25 oktober: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 265 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är en person fler än vad som rapporterades förra tisdagen.

• Klart med tidtabellsförändringarna för 2023

Den 20 oktober informerades Trafiknämnden om de förändringar som sker när SL-trafiken börjar gå enligt 2023 års tidtabeller den 11 december.

• 18 oktober: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 264 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är 40 färre än vad som rapporterades förra tisdagen.

• 11 oktober: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 304 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är 19 färre än vad som rapporterades förra tisdagen.

• 4 oktober: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 323 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är 27 fler än vad som rapporterades förra tisdagen.

• 27 september: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 296 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är 17 färre än vad som rapporterades förra tisdagen.

• Anna Gerber Ekblom blir ny vd för Södertälje sjukhus AB

Styrelsen för Södertälje sjukhus AB har utsett Anna Gerber Ekblom till ny verkställande direktör. Anna Gerber Ekblom arbetar idag som verksamhetsområdeschef vid Södersjukhuset.

Organisation och styrningHälso- och sjukvård
  • 20 september: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 313 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är 54 fler än vad som rapporterades förra tisdagen.

Hälso- och sjukvård
  • Årets Tillsammanspris – patienter och vård i samverkan, gick till Ambulanssjukvården i Storstockholm AB – Enheten för omhändertagande och transport av avlidna

I fredags den 16 september, i anslutning till WHO:s internationella patientsäkerhetsdag, uppmärksammade patientnämnden i Region Stockholm den Nationella patientdagen – patienter och vård i samverkat med ett livestreamat program på tema ”Etik och bemötande i vårdens vardag”. Under dagen utsågs också årets vinnare av Tillsammanspriset – patienter och vård i samverkan. Priset har delats ut två gånger tidigare.

Hälso- och sjukvårdOrganisation och styrning
  • 13 september: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 259 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är 38 fler än vad som rapporterades förra tisdagen.

Hälso- och sjukvård
  • Förebyggande vaccination mot apkoppor påbörjas

Nu startar förebyggande vaccination mot apkoppor för dig som blir kontaktad av vården. Det är ett begränsat antal individer som erbjuds vaccin till en början. Hittills har 115 fall av apkoppor anmälts i Stockholms län.

• 9 september: Dagsläge covid-19

Med anledning av smittspridningen av covid-19 rapporterar vi följande lägesbild. Den här rapporten avser den 9 september.

• 8 september: Dagsläge covid-19

Med anledning av smittspridningen av covid-19 rapporterar vi följande lägesbild idag som kompletterar ordinarie lägesrapport på tisdagar. Den här rapporten avser den 8 september 2022.

• 7 september: Dagsläge covid-19

Med anledning av smittspridningen av covid-19 rapporterar vi följande lägesbild idag som kompletterar ordinarie lägesrapport på tisdagar. Den här rapporten avser den 7 september 2022.

• 6 september: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 221 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är fyra fler än vad som rapporterades förra tisdagen.

Hälso- och sjukvård
  • Nya psykologmottagningar för blivande föräldrar och de yngsta barnen

Den första september startar sex så kallade Malinamottagningar i Region Stockholm. Här finns möjlighet för barn upp till fem år och deras föräldrar att vid behov träffa psykologer. Mottagningarna är en del i den utveckling av vården för barn och ungas psykiska ohälsa som just nu pågår i länet.

• 30 augusti: Lägesrapport om covid-19

Totalt vårdas 217 patienter med covid-19 vid något av regionens sjukhus. Det är 43 färre än vad som rapporterades förra tisdagen.