För att webbplatsen ska fungera bra för dig och för att samla in statistik som hjälper oss att förbättra den, använder vi kakor.
Läs mer om hur vi hanterar kakor
För att webbplatsen ska fungera bra för dig och för att samla in statistik som hjälper oss att förbättra den, använder vi kakor.
Läs mer om hur vi hanterar kakor

Information om pressloggen

För att kunna ge journalister god service använder enheten för kriskommunikation och press en logg för inkomna förfrågningar.

Kortversion

Visa mer
  • För att kunna ge journalister god service använder enheten för kriskommunikation och press en logg för inkomna förfrågningar.
  • God servicenivå till journalister och media utgör en del av enhetens demokratiska uppdrag.
  • Med anledning av den nya domen från kammarrätten som säger att loggen är allmän handling, kan det nu bli aktuellt att revidera arbetssättet.
Kortversionen är skapad av AI och granskad av Region Stockholm.
Läs mer om vårt arbete med AI

Region Stockholms enhet för kriskommunikation och press får varje månad in mellan 150 och 200 frågor från medier. Frågorna kommer in både via e-post och telefon. För att ge god service och säkerställa att alla frågor blir besvarade antecknar enheten inkomna frågor i en excel-fil. Det som noteras är kontaktuppgifter, datum, fråga och hur den tagits vidare inom organisationen. Loggen gör det möjligt att ta hand om inkomna frågor, oavsett om de har inkommit via e-post eller telefon.

God servicenivå till journalister och media utgör en del av enhetens demokratiska uppdrag. Uppgifterna i loggen används endast för det syfte de samlats in för. Den gallras löpande.

Med anledning av den nya domen från kammarrätten som säger att loggen är allmän handling, kan det nu bli aktuellt att revidera arbetssättet på enheten.

Håll dig uppdaterad! Prenumerera på nyheter du är intresserad av.

Prenumerera

Fler nyheter

För att kunna ge feedback behöver du tillåta kakor.