Sök projektstöd inom kultur

Projektstöd kan sökas för tidsbegränsade kulturprojekt som ska genomföras i länet. Ansökan för första omgången 2025 är öppen från den 5 september 2024.

Projektstödet kan sökas vid två tillfällen per år. Stödet ska bidra till ökad utveckling, tillgänglighet och delaktighet till konst och kultur för länets invånare. Barn och unga (0–25 år) är en prioriterad målgrupp.

Sista dag att söka projektstöd i denna omgång är 23 oktober 2024.

Vilka kan söka projektstöd?

Projektstöd kan sökas av juridiska personer som föreningar, bolag, stiftelser och enskilda firmor. Det är viktigt är att projektet som ansökan gäller inte får vara genomfört innan beslutsdatum.

Läs mer och ansök på sidan om projektstöd