Nu kan du ansöka om medel för att utveckla din innovation

Kan din idé, tjänst eller produkt förbättra för våra invånare eller medarbetare? Ansök då om medel hos Innovationsfonden. Ansökningsperiod 1, 2025 startar nu.

Mellan 6 september och 18 oktober 2024 kan alla anställda i Region Stockholm ansöka om stöd för utveckling av goda idéer om nyskapande lösningar via Innovationsfonden. Du kan ansöka om stöd för produkter, tjänster och metoder som är till nytta för invånare, patienter och medarbetare. Alla som arbetar minst 50 procent inom Region Stockholm kan ansöka. Även anställda hos arbetsgivare som har uppdrag för och avtal med Region Stockholm kan ansöka om medel från Innovationsfonden.

Ansök om fortsättningsmedel

Två gånger per år fördelas medel från Innovationsfonden den första perioden är nu och den andra i januari 2025. Det går att ansöka om stöd för såväl nya projekt som för fortsättning av projekt som redan fått stöd ur Innovationsfonden.

Innovationsfondens dag 4 oktober

Det bästa sättet att få information, inspiration och mingla med deltagare från projekt som tilldelats medel tidigare, är på Innovationsfondens dag - missa inte den dagen – varmt välkomna. Läs mer och anmäl er här

Information- och frågestund för dig som ansöker till Innovationsfonden 2024

Du som sökande till Region Stockholms Innovationsfond har möjlighet att koppla upp dig via Teams för informations- och frågestund kring din ansökan, det kan gälla alla olika frågor om ansökan, projektet, regler osv. Ingen föranmälan behövs, koppla dig på länken vid nedan tider.

-8 oktober kl 08:30-09:30 via Teamslänk

-15 oktober kl 16:00-17:00 via Teamslänk

Ansökan till Innovationsfonden görs på Region Stockholms webbsida för ansökningar, https://www.researchweb.org/is/stockholm .

Information om utlysningen finns på: www.regionstockholm.se/innovation