Förhandsbesked om fördelning av forskningsmedel

Region Stockholm och Karolinska Institutet delar gemensamt ut cirka 80 miljoner kronor per år till forskning inom medicin och hälsa fördelat på sex olika utlysningar.

De ska bidra till utveckling av hälso- och sjukvården, att forskningens resultat ska komma patienterna till nytta och att universitetssjukvårdens verksamheter ska nå hög kvalitet.

Den 25 juni fick alla sökande i två av utlysningarna ta del av förhandsbesked i fördelningen av projektmedel för 2025, det gäller:

• ALF Medicin projektmedel 2025
  • Nätverkssjukvården NSV projektmedel 2025

Förhandsbeskedet nås genom att logga in på den ansökan som avses.             Ett mail har skickats ut till alla sökande med denna uppmaning.

Beskedet grundar sig på prioriteringsgruppernas förslag och har godkänts av Ledningsgruppen KI-Region Stockholm.

Projektmedlen utdelas under förutsättning att formellt budgetbeslut fattas i enlighet med förslaget. Formellt beslut fattas vid Regionstyrelsens sammanträde den 17 december 2024. När det formella beslutet är fattat skickas ett mail till alla sökande. Först då finns poängbedömning och utlåtande tillgängligt i ansökan.

Länk till Researchweb startsida: Region Stockholm | Region Stockholm (researchweb.org)