Hur skapar vi Europas mest attraktiva och hållbara storstadsregion?

Hur skapar vi Europas mest attraktiva och hållbara storstadsregion, en hållbar bostadsförsörjning och goda livsmiljöer där människor trivs och känner delaktighet? Det var temat för ett välbesökt samtal initierat av Region Stockholm på Business Arena.

Business Arena är en mötesplats för forskning, politik och fastighetsutvecklare. Trygghet och hållbarhet blev några av ledorden i samtalet.

Gustav Hemming, klimat-, infrastruktur- och skärgårdsregionråd, Region Stockholm Cattis Carlén, affärsansvarig Deläga, OBOS BBL AB, Eva Torberger, vvd projektutveckling Hus, Skanska, Annica Ånäs, vd, Atrium-Ljungberg, Lars Marcus, professor stadsbyggnad, Chalmers, deltog. Moderator var Cecilia Garme.

Det fanns en samsyn om att hållbart byggande handlar inte bara om låg klimatbelastning och återbruk av byggmateriel, det handlar också om hur vi beaktar sociala värden, skapar trygghet och livskvalitet.

Hela samtalet finns nu att lyssna på här