Nattarbeten i Rissne: Trafikljusen tas bort i korsningen Kavallerivägen och Rissneleden

Natten till fredag den 30 augusti kommer Region Stockholm/SL att utföra återställande arbeten i korsningen Kavallerivägen och Rissneleden i Rissne. Arbetet som pågår mellan 22:00 och 04:00 innebär att de tillfälliga trafikljusen i korsningen kommer att tas bort. Däremot kommer avspärrningarna finnas kvar kring arbetsområdet.

Bilister och fotgängare uppmanas att vara uppmärksamma på förändringen då det inte kommer att finnas några trafikljus kvar i korsningen.

SL Kundtjänst har öppet dygnet runt, och nås i SL-appen, via SL:s kundtjänstwebb eller på telefon 08-600 10 00.

Arbetena är kopplade till Tvärbanans utbyggnad.

Läs mer om Tvärbanans utbyggnad i området Rissne-Ursvik