Premiär för Film Stockholms samproduktion ”Happy jävla Pride”

På onsdag den 31 juli får Film Stockholms samproduktion “Happy jävla Pride” premiär i TV4. Vi får följa Dilan som lämnar småstaden för sitt första Stockholm Pride, där vänskap och kärlek sätts på prov.

Stockholm är staden som aldrig sover, i alla fall inte under Stockholm Pride. I ”Happy jävla Pride” möter vi Dilan som kommer från en småstad till Stockholm för att uppleva sin första Pridevecka. Film Stockholm är samproducent till serien som har premiär på TV4 och TV4 Play den 31 juli.

Det är Pridevecka och Stockholm bubblar av förväntan. Småstadskillen Dilan kliver av tåget, pirrig inför en efterlängtad dejt. I Stockholm bor Dilans kusin Ari, en självsäker toppmäklare, allt det som Dilan önskar vara. Men bakom fasaden döljer Ari ett oläkt sår. Vänskap och kärlek sätts på prov när kusinerna tillsammans med den nyligen dumpade kompisen Nina navigerar sig igenom veckans äventyr.

Serien produceras av Unlimited Stories i samproduktion med Film Stockholm. Stockholm Pride är samarbetspartner och QX är mediapartner. Producenter är Isaac Inger och Matilda Hartzell. För regi står Måns Nyman. Manus är skrivna av Sebastian Johansson och Melina Maraki tillsammans med manuskonsult Fredrik Apollo Asplund. Exekutiv producent på TV4 är Lisa Dahlberg. Serien distribueras internationellt av Beta Film.

Medverkande

Sofia Kappel, Oscar Wallgren, Carlos Romero Cruz, Malte Legros Selander, Roshi Hoss, Magnus Skogsberg Tear, Dilan Amin.

Visningstider

Premiär 31 juli 20:00 på TV4.
Premiär 31 juli på Tv4 Play. Se på TV4 Play.

Om Film Stockholm

Film Stockholm AB är en regional filmfond med uppdrag att skapa förutsättningar för film- och tv-produktion i huvudstadsregionen genom samproduktion, filmkommissionär verksamhet och talangutveckling. Bolaget ägs av Region Stockholm och drivs i nära samarbete med Stockholms stad.

Till Filmstockholm.se