Höstens kalendarium fylls på

Nu är vi på Regionbibliotek Stockholm i full gång med att planera och spika höstens kalendarium. Många programpunkter är redan färdiga och andra kompletteras allt eftersom.

Vi kommer att fortsätta arbetet med områden som MIK, tillgänglighet, demokrati, samverkan, språk, skriv- och läsfrämjande. Höstens kalendarium kommer att spegla dessa uppdrag.

I höst erbjuder vi en introduktion till vår verksamhet, där vi välkomnar alla som vill veta mer om vad vi på Regionbibliotek Stockholm erbjuder dig som arbetar på folkbibliotek. Vi kommer även att hålla olika studiecirklar, nätverksträffar och tematräffar kring angelägna frågor som beredskap, minoritetsspråk, skrivande, tillgänglighet och många andra frågor.

Flera aktiviteter har inriktning på målgruppen barn och unga. Bland annat tematräffar för Språktåget, en skrivartävling för unga, fortbildning inom barnrätt samt vår årliga konferens Barn, bibliotek och forskning.

Mer information om höstens programpunkter hittar du i vårt kalendarium. Vi önskar dig en riktigt skön sommar och ser fram emot att ses i höst!

Till Regionbibliotek Stockholms kalendarium