Mats Andersson blir chefsförhandlare i Region Stockholm

Mats Andersson har anställts som chefsförhandlare. Rollen innebär bland annat att representera Region Stockholm i förhandlingar, exempelvis kring infrastruktursatsningar som Sverigeförhandlingen eller Stockholmsöverenskommelsen.

Mats Andersson kommer närmast från en tjänst som statssekreterare och chef för samordningskansliet på statsrådsberedningen.

- Mats är en senior förhandlare med både bred och djup erfarenhet av att finna lösningar i frågor där det kan finnas olika intressen från de aktörer som ska samverka. Vi är glada att Mats tar sig an denna roll och stärker vår förhandlingskompetens, säger Katarina Holmgren, ekonomidirektör i Region Stockholm.

Mats Andersson börjar 21 augusti. Tjänsten är placerad inom ekonomiavdelningen på regionledningskontoret.