Dialog inför ny regional utvecklingsplan 2026

Hösten 2022 startar arbetet med att ta fram den nya regionala utvecklingsplanen som ska gälla från och med 2026. Som ett första steg i detta arbete bjuder Region Stockholm in till dialoger med länets kommuner.

Dialogen startar under hösten 2022 och inbjudan kommer i september.

Frågeställningar för dialogerna är:

• Hur används den regionala utvecklingsplanen?
  • Hur kan den bli enklare att använda?
  • Hur håller vi den aktuell och hur den kan bli ännu mer angelägen för kommuner, myndigheter, näringsliv och intresseorganisationer som bidrar till att utveckla Stockholmsregionen?

Enkät till 400 aktörer

För att få en så bred bild som möjligt av hur planen används och hur den kan förbättras kommer kommunernas synpunkter att kompletteras med en enkät till cirka 400 aktörer, bl a regionerna i Östra Mellansverige, myndigheter, statliga bolag, akademier, intresseorganisationer, näringsliv samt förvaltningar och bolag inom Region Stockholm.

Enkäten kommer den 12 september och är öppen till och med den 30 november. Resultatet kommer att sammanställas och publiceras.

Önskar din organisation svara på enkäten men inte fått den, kontakta registrator.rlk@regionstockholm.se, ange TRN 2022-0120.