Dags att söka sommarjobb i Region Stockholm

Nu kan unga som är födda 2003 – 2004 och fyllt 18 år söka sommarjobb i Region Stockholm. Målet är att kunna erbjuda totalt 400 ungdomar en plats.

På grund av pandemi och hög belastning på hälso-och sjukvården kommer Region Stockholm i år erbjuda sommarjobb till ungdomar:

• födda 2003 – 2004 och som har fyllt 18 år
  • boende i Stockholms län

Unga med funktionsvariation är en prioriterad grupp.

Hälso- och sjukvården kommer att erbjuda 150 sommarjobb inom vård, administration och vaktmästeri. De övriga 250 jobben kommer att finnas i olika samarbetsprojekt med andra aktörer, som till exempel kommuner där kultursommarjobb erbjuds.

Ansökningstiden är mellan den 1 mars och den 22 mars.
Ansökningsformuläret finns på www.regionstockholm.se/sommarjobb.

För att jobben ska fördelas så rättvist som möjligt sker urvalet med hjälp av lottning. Det betyder att alla har lika stor chans att få ett sommarjobb. Även i den prioriterade gruppen lottas jobben.

För många är sommarjobbet den första kontakten med arbetslivet och Region Stockholms sommarjobb är populära. I en enkätundersökning bland förra årets sommarjobbare svarade 93 procent att de varit mycket nöjda eller nöjda med sitt sommarjobb. På frågan "Kan du tänka dig att jobba hos Region Stockholm i framtiden", svarade 98 procent "ja" eller "kanske".