Extraöppet för vaccination av barn mot covid-19

De två kommande helgerna håller Region Stockholm extra öppet för barnvaccination mot covid-19 genom ett antal vaccinatörer som vaccinerar mot covid-19. Bokning sker via appen Alltid Öppet.

- Har man missat sin vaccinationstid i skolan så är det här ett väldigt bra tillfälle för att få sin vaccination. Vi vet att många föräldrar inte kan ta ledigt från arbetet under veckorna och därför håller vi nu extra öppet på helgen med bemanning som har den särskild kompetensen för att vaccinera barn som är i åldrarna 12-15 år, säger regionens vaccinationssamordnare Magnus Thyberg.

Helgöppet för vaccination av barn och tonåringar i åldrarna 12-17 år ges den 12-13 februari och helgen den 19-20 februari. Bokningen sker via appen Alltid Öppet eller via telefonbokningen. Vårdnadshavarna måste samtycka till vaccinationen och underteckna samtyckesblankett. Aktuella mottagningar för vaccination finns på 1177.se.