Ökad vaccinationskapacitet

Nu ökar Region Stockholm vaccinationskapaciteten och öppnar redan i nästa vecka Stockholmsmässan i Älvsjö för vaccination mot covid-19. Ett intensivt förberedelsearbete pågår nu för att så snabbt som möjligt kunna iordningsställa lokalerna. Vaccinationsbokningen kommer att ske via appen Alltid Öppet eller genom telefonbokningen.

- Genom att öppna en större mottagning kan vi bättre möta upp det behov som nu finns. Vi ser också en fortsatt hög efterfrågan i och med att alla vuxna kommer att erbjudas en påfyllnadsdos enligt lagd prioriteringsordning, säger Magnus Thyberg, vaccinationssamordnare Region Stockholm.

Information om aktuella vaccinationsmottagningar

Fakta

Stockholmsmässan är en förstärkning till regionens övriga vaccinationsmottagningar. Mottagningen kommer att ha bokningsbara tider för vaccination.

Stockholmsmässan beräknas med full bemanning ha en kapacitet på 10 000-15 000 doser per vecka.