Påfyllnadsdos klar för boende vid SÄBO

Nu har alla äldre som tackat ja till vaccin och som bor på särskilt boende för äldre (SÄBO) i Region Stockholm fått sin påfyllnadsdos av covidvaccin. Totalt rör det sig om 13 000 personer.

- Det känns glädjande att vår mest prioriterade grupp har fått sin påfyllnadsdos som ger ett förbättrat skydd, vilket vi har vi sett ett behov av, säger Magnus Thyberg, vaccinationssamordnare i Region Stockholm.

Påfyllnadsdosen kan ges tidigast sex månader efter det att man fått sin andra dos. Alla som är 65 år och uppåt fick erbjudande om påfyllnadsdos den 27 oktober och näst på tur är omsorgspersonal vid SÄBO och Hemtjänst.  Erbjudandet om påfyllnadsdosen finns i appen Alltid Öppet, för alla i rätt ålder och där det har passerat sex månader sedan den andra dosen.