Region Stockholm skickar sms med bokade tider till boende i Fittja

Den här veckan skickar region Stockholm 1000 sms till invånare som är skrivna i Fittja med omnejd i åldrarna 16 år och uppåt med erbjudande om en förbokad tid till vaccinering.

- Det är av största vikt att ännu fler vaccinerar sig  för att vi ska få ned smittspridningen som fortfarande finns runt oss alla i samhället. De som sprider smittan vidare är framförallt de som är ovaccinerade, dessutom riskerar de att bli allvarligt sjuka om de blir smittade, säger Magnus Thyberg, vaccinsamordnare Region Stockholm.

Region Stockholm skickar ut de 1000 sms:en från och med 5 oktober till och med 7 oktober med erbjudande om förbokade tider fredag- söndag denna vecka genom en mobil enhet som kommer att vara placerad i Fittja Centrum.

- Att vaccinera dig är den finaste presenten till dig själv och dina nära och kära i höst, säger Magnus Thyberg. Det finns gott om vaccin och både drop- in tider och bokningsbara tider, säger Magnus Thyberg.

Fakta

Sms:et har texten Hej! Du har en bokad tid datum 2021-xx-xx tid. Logga in i appen Alltid öppet för att se dina ärenden.