Film i Österåker lånar ut teknik

I Österåker kan du låna utrustning, delta i filmverkstäder med professionella filmare, gå på bio med skolan och delta i den årliga filmgalan i kommunen. Film i Österåker syftar till att förmedla film framförallt för, med och av unga och äldre i kommunen.

Nu kan du som vill utveckla ditt filmande och skapa film på egen hand få låna filmutrustning från Film i Österåker som lånar ut kameror som är olika avancerade med stativ, ljud och ljusutrustning beroende på hur långt du kommit i ditt filmskapande. Utrustningen finns att låna mot avtal. Tekniklån kan tecknas av den som är över 18 år upp till 25 år. Är du under 18 år kan du till exempel be en förälder eller annan vuxen i din närhet teckna avtalet.

Österåkers sida Tekniklån - Inventarielista.

Kontakta Bergagården på telefon 0736-634 109 eller via mejl: joel.lundgren@osteraker.se

Kolla gärna in filmen om Österåkers Tekniklån