Hanna Brogren ny kommunikationsdirektör vid regionsledningskontoret i Region Stockholm

Hanna Brogren kommer under hösten att tillträda som kommunikationsdirektör vid regionledningskontoret.

Stockholm är landets ledande tillväxtregion och Region Stockholm har en nyckelroll i arbetet för innovation och tillväxt och ansvarar för länets kollektivtrafik och hälso- och sjukvård. Hanna Brogren har gedigen erfarenhet av att driva och utveckla kommunikation i ledande befattningar och kommer närmast från rollen som VD för Sveriges Kommunikatörer. Hon har tidigare bland annat varit kommunikationsdirektör i Stockholms stad och kommunikationschef för Regeringskansliet.

- Jag är glad att få möjlighet att bidra till att utveckla Region Stockholm, en region med en central roll att spela. Jag kommer att få glädje av alla mina tidigare erfarenheter i arbetet med att stödja regiondirektören och övriga i ledningen, säger Hanna Brogren.

- Jag ser fram emot att Hanna Brogren kommer till oss på Region Stockholm. Kommunikation har en avgörande roll i arbetet med att fortsätta utveckla Stockholm som en av världens mest attraktiva regioner att leva och verka i. Hanna har de erfarenheter och egenskaper som krävs för att driva detta arbete vidare, säger Rickard Sundbom, administrativ direktör vid regionledningskontoret i Region Stockholm.