Kommunikationsdirektör Katarina Winell går till nytt jobb

Katarina Winell lämnar sin tjänst som kommunikationsdirektör för att gå vidare till annat arbete inom kommunikationsområdet.

- Jag har tackat ja till ett fantastiskt roligt och spännande jobb. Samtidigt är det naturligtvis tråkigt att efter 13 år lämna Region Stockholm. Jag är stolt och trygg över att det finns många kompetenta medarbetare som kan fortsätta att genomföra kommunikationsarbetet framöver, säger Katarina Winell.

Katarina Winell slutar sin anställning den 31 augusti och lämnar successivt över sina arbetsuppgifter.

Som tillförordnad kommunikationsdirektör vid regionledningskontoret utses från och med den 10 maj Henrik Kennedy. Hans huvuduppdrag kommer främst att vara att ansvara för regionledningskontorets pressfrågor och parallellt vara kvar i sin roll som kommunikationsdirektör för Karolinska Universitetssjukhuset.

- Jag vill tacka Katarina Winell som under många år arbetat för att utveckla kommunikationsarbetet i Region Stockholm och önskar henne all lycka i det nya jobbet, säger Rickard Sundbom administrativ direktör vid regionledningskontoret.