Utredning av mobilitetsstöd till folkhögskolor 2019

Utredningen ger en överblick av systemet för mobilitetsstöd och lyfter utmaningar och möjliga förbättringsområden.

Mobilitetsstöd till folkhögskolor är ett regionalt bidrag som syftar till att underlätta rörligheten för deltagare som av olika skäl studerar på folkhögskola utanför det egna hemlänet.

Denna utredning ger en överblick av befintligt system för mobilitetsstöd, lyfta utmaningar kring administration, budget och förutsägbarhet, kartlägga flödet av deltagare och ersättningar mellan regioner, samt föreslår förbättringar.

Rapporten är författad av Strategirådet i samarbete med DAMVAD Analytics och Firma Kjell Nyman.

För att ta del av rapporten. Kontakta kulturförvaltningen via formuläret nedan.

Kontakta kulturförvaltningen

För att beställa rapporten kontakta kulturförvaltningen via detta formulär.

Information

Region Stockholm är en offentlig verksamhet. Det innebär att meddelanden du skickar till förtroendevalda och tjänstemän blir allmän handling och kan begäras ut av allmänheten.

• Senast granskad: 11 juni 2024