Förutsättningar för konstnärliga produktionsplatser i Stockholmsregionen

Denna utredning ger en översikt om förutsättningar för konstnärliga produktionsplatser i Stockholmsregionen med fokus på bild- och formområdet. Detta med fokus på tre kommuner som utvecklar så kallade regionala stadskärnor.

Denna rapport utreder förutsättningar för konstnärliga produktionsplatser i Stockholmsregionen med fokus på bild- och formområdet. Fokus för rapporten ligger på tre av länets kommuner som utvecklar så kallade regionala stadskärnor: Järfälla kommun (Barkarbystaden), Haninge kommun (Haninge stad) samt Huddinge kommun (Flemingsberg och Kungens kurva).

Rapporten är ett kunskapsunderlag om nuvarande situation och framtida möjligheter för produktionsplatser i länet. Fokus har varit på bild- och formområdet och nya regionala stadskärnor som möjlig lokalisering.

Resultaten i rapporten överraskar något i det att många yrkesutövande konstnärer redan idag verkar i flera delar av länet och identifierar många utmaningar, men pekar också på möjligheter.

För att ta del av rapporten. Kontakta kulturförvaltningen via formuläret nedan.

Kontakta kulturförvaltningen

För att beställa rapporten kontakta kulturförvaltningen via detta formulär.

Information

Region Stockholm är en offentlig verksamhet. Det innebär att meddelanden du skickar till förtroendevalda och tjänstemän blir allmän handling och kan begäras ut av allmänheten.

• Senast granskad: 11 juni 2024