Digitala möjligheter och kulturens potential

En utredning om hur Region Stockholm kan främja barn och ungas digitala kulturskapande.

Rapporten tar sin utgångspunkt i att digitaliseringen av samhället är den mest genomgripande förändringsprocessen sedan industrialiseringen.

Digitaliseringen skapar omfattande möjligheter för de kulturella uttryckens utveckling och skapar förutsättningar för att många fler barn och unga kan bli delaktiga i kulturellt skapande aktiviteter.

Rapportförfattare är Samuel Sjöblom. För att ta del av rapporten. Kontakta kulturförvaltningen via formuläret nedan.

Kontakta kulturförvaltningen

För att beställa rapporten kontakta kulturförvaltningen via detta formulär.

Information

Region Stockholm är en offentlig verksamhet. Det innebär att meddelanden du skickar till förtroendevalda och tjänstemän blir allmän handling och kan begäras ut av allmänheten.

• Senast granskad: 11 juni 2024