Översikt av uppgifter att lämna i ansökan om projektstöd

Här har vi samlat en översikt över de frågor som ska besvaras och de uppgifter som ska lämnas in i ansökan om projektstöd. Ansökan görs via e-tjänsten.

Sökande organisation

  • Organisationsnummer
  • Organisationens namn enligt registreringsbevis
  • Organisationsform
  • Adress
  • Postnummer
  • Ort
  • Telefon till organisationen
  • E-post till organisationen
  • Webbadress
  • Utbetalning: Bankgiro/Plusgiro
  • Kortfattad beskrivning av den sökande organisationen (högst 500 tecken)

Kontaktuppgifter för ansökan

  • Kontaktperson
  • Telefon
  • E-post
  • Utöver din signering – ska annan ansvarig signera?

Uppgifter till firmatecknare som ska signera

  • Förnamn
  • Efternamn
  • Personnummer
  • E-post
  • Finns det ytterligare personer som ska signera?

Försäkran

  • Jag, behörig firmatecknare eller behörigt ombud för sökanden, försäkrar härmed att jag har rätt att företräda sökande organisation.
  • Jag försäkrar härmed att sökanden inte har skulder för svenska skatter eller avgifter hos Kronofogdemyndigheten eller är i likvidation eller konkurs.
  • Jag försäkrar härmed att vi har tagit del av Villkor Projektstöd.
  • Jag försäkrar härmed att lämnade uppgifter är korrekta.
  • Jag försäkrar härmed att vi arbetar aktivt med, och har en policy för arbetsmiljöfrågor gällande sexuella trakasserier, övergrepp, hot och våld.

Projektets namn

  • Projektets startdatum
  • Projektets slutdatum
  • Spel-/Utställningsperiodens startdatum
  • Spel-/Utställningsperiodens slutdatum

Konstform

  • Välj ett alternativ av nedanstående
    • Bild och form
    • Cirkus
    • Dans
    • Film
    • Kulturarv
    • Litteratur
    • Musik
    • Musikteater
    • Nationella minoriteters kultur
    • Teater
  • Typ av genomförande, tex utställning, konsert, metodutveckling eller föreställning (max 3 ord)
  • Lokal/Plats för genomförande (högst 100 tecken)
  • Kortfattad beskrivning av projektet (högst 500 tecken)

Målgrupp och spridning

  • Målgrupp (högst 100 tecken)
  • Söker för metodutveckling - projektet är utan publik
  • Typ av besökare: Endast fysiska besökare, Endast digitala besökare, Både fysiska och digitala besökare
  • Totalt antal deltagare, publik eller besökare i Stockholms län
  • Typ av biljetter för fysiska besökare: Kostnadsfria biljetter, Prissatta biljetter, Både kostnadsfria biljetter och prissatta biljetter
  • Beräkna antal ej betalande fysiska besökare
  • Beräkna antal betalande fysiska besökare
  • Totalt antal fysiska besökare
  • Typ av biljett för betalande besökare: Kostnadsfria biljetter, Prissatta biljetter, Både kostnadsfria biljetter och prissatta biljetter
  • Beräkna antal ej betalande digitala besökare
  • Beräkna antal betalande digitala besökare
  • Totalt antal digitala besökare

Ange uppskattad åldersfördelning

Ange uppskattad åldersfördelning av samtliga deltagare, publik eller besökare i procent

  • 0–5 år i %
  • 6–12 år i %
  • 13–18 år i %
  • 19–25 år i %
  • 26 år och uppåt i %

Spridning i länet

Spridning i länet, kryssa för de kommuner där projektet planerar att genomföras

  • Botkyrka
  • Danderyd
  • Ekerö
  • Haninge
  • Huddinge
  • Järfälla
  • Lidingö
  • Nacka
  • Norrtälje
  • Nykvarn
  • Nynäshamn
  • Salem
  • Sigtuna
  • Sollentuna
  • Solna
  • Stockholm
  • Sundbyberg
  • Södertälje
  • Tyresö
  • Täby
  • Upplands Väsby
  • Upplands-Bro
  • Vallentuna
  • Vaxholm
  • Värmdö
  • Österåker

Beskrivning av projektet

  • Projektbeskrivning (högst 5000 tecken)
  • Hur uppfyller projektet bedömningskriteriet för konstnärlig kvalitet? (högst 2000 tecken)
  • Hur uppfyller projektet bedömningskriteriet för regional angelägenhet? (högst 2000 tecken)
  • Kommer verksamheten att arbeta med nationella minoriteters kultur?
  • Om ja på ovanstående fråga: hur kommer verksamheten att arbeta med nationella minoriteters kultur?
  • Kommer verksamheten att arbeta med kulturaktiviteter i länets skärgård eller glesbygd?
  • Om ja, Hur kommer verksamheten att arbeta med kulturaktiviteter i länets skärgård eller glesbygd?
  • Hur kommer ni arbeta för att nå målgruppen? (högst 2000 tecken)
  • Beskriv era insatser för tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning med avseende på lokaler, verksamhet, kommunikation, bemötande, publik samt hur ni kommunicerar hur era publika lokaler är tillgänglighetsanpassade. (högst 700 tecken)
  • Eventuell övrig information (högst 700 tecken)

Budget

  • Uppgift om verksamheten är momsregistrerad
  • Belopp som söks
  • Övriga sökta stöd eller stöd som har sökts eller ska sökas (Statens kulturråd, kommun, etc.)
  • Intäkter
  • Kostnader
  • Budget summering
  • Budgeterat resultat
  • Eventuell kommentar på budgeterat resultat

Miljö

  • Vid ansökan om 500 000 kronor eller mer per år: bifoga aktuell miljöplan godkänd av styrelsen 
  • Vid ansökan om 7 miljoner kronor eller mer per år: bifoga miljöcertifiering ISO14001 eller EMAS 
  • Samt svara på ja/nej-frågorna om miljö nedan

Ja/nej-frågor

  • Vi använder miljöfordon eller har inga bilar alls
  • Vi ställer miljökrav när vi köper transporttjänster
  • Vi väljer kollektivtrafik, tåg eller buss, för både längre och kortare tjänsteresor om möjligt
  • Vi har aktivt agerat för att personalen ska cykla, gå eller åka kollektivt till eller ifrån arbetet.
  • Vi använder endast miljömärkta tvätt-, disk-, och rengöringsmedel och överdoserar inte.
  • Vi använder torra (till exempel dammtorka golv) eller kemikaliefria metoder där det är möjligt.
  • Vi använder miljömärkta papper, kuvert och trycksaker.
  • Vi använder intranät, Internet, e-post och andra elektroniska lösningar för att minska pappersanvändningen.
  • Vi köper kravmärkta produkter.
  • Vi har gjort en inventering av de kemikalier vi använder.
  • Vi har rutiner för hantering av farligt avfall.
  • Vi har ersatt färger, lacker, lim och tuschpennor som innehåller farliga lösningsmedel med vattenbaserade produkter.
  • Vi köper alltid miljömärkta datorer och kontorsmaskiner.
  • Vi använder miljömärkta batterier.
  • Vi har låtit all personal delta i en grundläggande miljöutbildning.
  • Vi kommer att ha uppföljande utbildningar minst vart femte år.
  • Vi har gjort en miljöutredning av delar av vår verksamhet.
  • Vi har miljöarbetet som en stående punkt på dagordningen vid våra planeringsmöten för att ständigt utveckla vårt arbete.
  • Vi marknadsför vårt miljöarbete.
  • Vi frågar alltid våra leverantörer om de har någon miljöpolicy.
  • Senast granskad: 2 september 2024

Du kanske också är intresserad av