Intrångssamordnare
- Ort:
- Stockholm
- Omfattning:
- Heltid
- Organisation:
- Trafikförvaltningen
- Sista ansökningsdag:
- 3 december 2024
Vill du vara med och utforma samt bidra till utvecklingen av morgondagens Stockholm, och få möjligheten att arbeta med att främja kollektivtrafiken? Vi söker nu en strukturerad Intrångssamordnare inom externa projekt som kommer att arbeta med bevakning, kravställning och stöttning av exploateringsprojekt i anslutning till SL:s anläggning. Din insats kommer att vara fundamental för Trafikförvaltningens verksamhet samt utveckling framåt.
Om oss
Hos oss på trafikförvaltningen får du jobba med starka varumärken som SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänst i Region Stockholm och Spårvägsmuseet.
Tillsammans ansvarar vi för halva Sveriges kollektivtrafik och vi har höga ambitioner. Vi utvecklar en av världens mest hållbara och attraktiva kollektivtrafik. Och vi jobbar dagligen med att minska vår miljöpåverkan, öka social hållbarhet och ansvarfullt förvalta våra gemensamma medel. Utan oss stannar Stockholm.
Om rollen
I rollen som Intrångssamordnare är du huvudansvarig för kravställning, bevakning och samordning mellan Trafikförvaltningen och externa byggherrar vars arbeten riskerar att påverka Trafikförvaltningens anläggning, trafik och resenärer. Detta innebär att du kommer bevaka samtliga externa projekt inom 50 meter från SL:s spåranläggning, stationsmiljöer och ledningar.
Några exempel på arbetsuppgifter:
- svara på remisser i detaljplaneärenden samt bergvärmeansökningar
- framtagande av arbetsprocesser och styrande dokument samt vidareutveckla verksamheten
- ansvara för verksamhetsbrevlådan bygga@sl.se och se till att inkomna frågor besvaras löpande.
I ditt arbete har du ett brett kontaktnät med stora delar av Trafikförvaltningens organisation. Du samarbetar dagligen med samhällsplanerare, lantmätare, kravställande specialister och förvaltare.
För att trivas och lyckas i rollen behöver du:
I din roll som Intrångssamordnare har förmågan att se helheten och förstå komplexiteten i arbetet. Som person är du serviceinriktad och en god kommunikatör. Vidare är du en problemlösare och har förmågan att bygga relationer inom olika miljöer.
Krav:
- eftergymnasial utbildning inom ex. teknik eller anläggning
- minst 1 års erfarenhet av arbete inom infrastruktur
- erfarenhet av geografiska informationssystem
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av arbete inom samhällsbyggnad, kundtjänst, eller handläggning inom myndighet
- projektbakgrund
- god förmåga att läsa och förstå ritningsinformation
- erfarenhet av hantering av intrångsärenden.
Det här erbjuder vi dig
På trafikförvaltningen har du möjlighet att växa och utvecklas för ett helt yrkesliv. Här kan du vara expert och fokusera på ditt sakområde. Samtidigt som du jobbar i ett lag och i en organisation med stor bredd. Det finns stora möjligheter att röra sig mellan olika roller och uppgifter. Du har utrymme att forma din egen karriärväg och stärka både din personliga och professionella utveckling i en spännande och varierad miljö!
Vi är en välkomnande och öppen arbetsplats där vi stöttar och hjälper varandra. Vi vet att nyckeln för att vi ska klara vårt uppdrag – är medarbetare som trivs, mår bra och kan utvecklas på jobbet. Därför lägger vi stor vikt vid att säkerställa hållbarhet i vårt arbetssätt, bland annat genom att erbjuda flexibilitet i vardagen och hybridarbete när möjlighet finns.
Årligen erbjuds hälsoundersökning och friskvårdsbidrag på 5 000 kr. Hälsospåret, vår friskvårdssatsning, innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. SL-kort är en annan uppskattad förmån hos oss. Läs mer om våra förmåner här.
Välkommen med din ansökan!
Du ansöker med CV via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökan via e-post. För att säkra objektiva bedömningar använder vi tester i samband med urval. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Rasmus Lindin, tfn 08-123 316 82. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Jannica Chinos, tfn 08-123 336 74.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 3 december . Vi ser fram emot din ansökan!
Eventuella arbetsprov kan bli aktuella för tjänsten. Provanställning kan komma att tillämpas.
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida. Du hittar oss också på LinkedIn.
#LI-Hybrid
Vi är stolta samhällsutvecklare. Med kompetens och engagemang tar vi Stockholm och kollektivtrafiken framåt. Vi ansvarar för SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet och tillsammans utvecklar vi en trygg, attraktiv och tillgänglig kollektivtrafik för nära 900 000 resenärer. Följ med oss på resan!
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
Kontakt
- Rasmus Lindin
- 08-12331682
- Jannica Chinos
- 08-12333674
Fackliga företrädare
- Camilla Nyberg, Akavia
- Kontakt för frågor om tjänsten
08-12331847 - Marita Lönnroth, Vision
- Kontakt för frågor om tjänsten
08-12333992 - Thérèse Juvall, Akademikerförbundet SSR
- Kontakt för frågor om tjänsten
08-12313942 - Amir Sokolović, Sveriges ingenjörer
- Kontakt för frågor om tjänsten
08-12333706
Detaljerad information
- Anställningsform:
- Tillsvidareanställning
- Löneform:
- Månadslön
- Omfattning:
- Heltid
- Antal lediga tjänster:
- 1
- Sysselsättningsgrad:
- 100 %
- Referensnummer:
- 2024/6970
- Ort:
- Stockholm
- Län:
- Stockholms län
- Tillträde:
- Enligt överenskommelse
- Publicerat:
- 12 november 2024
- Sista ansökningsdag:
- 3 december 2024
- Senast granskad: 12 november 2024
Du kanske också är intresserad av
- Ansök senast: Söndag 8 december 2024StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITDeltidTobiasregistret AB
Lönekonsult till serviceförvaltningen
Ansök senast: Söndag 8 december 2024StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidServiceförvaltningenAdministratör vik till Habiliteringens kurs- och kunskapscenter
Ansök senast: Söndag 15 december 2024StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidStockholms läns sjukvårdsområdeTeknikansvarig för data- och analysplattform
Ansök senast: Söndag 8 december 2024StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidHälso-och sjukvårdsförvaltningen