För att webbplatsen ska fungera bra för dig och för att samla in statistik som hjälper oss att förbättra den, använder vi kakor.
Läs mer om hur vi hanterar kakor
För att webbplatsen ska fungera bra för dig och för att samla in statistik som hjälper oss att förbättra den, använder vi kakor.
Läs mer om hur vi hanterar kakor

IT-supporttekniker

Ort:
Stockholm
Omfattning:
Heltid
Organisation:
Serviceförvaltningen
Sista ansökningsdag:
9 mars 2025

Är du intresserad av att arbeta med teknik och service samtidigt som du utvecklas i en spännande organisation? Vi söker en It-tekniker som har stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Har du erfarenhet av support, då kan jobbet hos oss på serviceförvaltningen vara rätt för dig!

Om oss

Avdelningen Service och Support på Serviceförvaltningen bidrar med specialistkompetens inom första och andra nivå support. Vi tar emot och hanterar inkommande supportsamtal och ärenden från kärnverksamheterna om bland annat incidenter och serviceförfrågningar som kontobehörigheter, e- tjänstekort och applikation- och tekniksupport. Vårt gemensamma uppdrag är att lösa ärendet vid den första kontakten. Om det är ett mer komplext ärende som inte kan lösas direkt eskaleras det vidare till andra grupperingar. Andra nivåns support har även specialkompetens och sköter administrativt arbete inom vissa områden.

Om tjänsten

Du kommer att ingå i ett stort team som ger support till regionens användare. Som medarbetare supporterar vi kundens användare via telefon, ärenden, remote och i person på vår på plats support. Vi hanterar både första nivå och andra nivå ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande. Du hanterar verksamhetskritiska och patientkritiska incidenter tillsammans med operativa incidentmanagers och kontrollerar och följer upp tilldelade ärenden. Vårt viktigaste uppdrag är att ge stöd och service som vänder sig direkt mot slutanvändare, där kundnärhet är den gemensamma nämnaren.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ta emot och registrera inkommande telefonsamtal i vårt ärendehanteringssystem
  • Registrera ärenden enligt fastställd ärenderegistreringsrutin
  • Säkerställa att ärenden är välskrivna och innehåller adekvat information för att, om nödvändigt, kunna eskaleras vidare till andra tilldelningsgrupper inom serviceförvaltningen
  • Se till att vi i vår kontakt med verksamheten använder ett så enkelt språk som möjligt, så att användaren förstår oss i vår kommunikation
  • Arbeta aktivt i våra teams/kanaler/chattar i Teams
  • Arbeta processorienterat och följa de fastställda ITIL-processer

Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av IT-support. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du ansvarstagande, självgående och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Du är kommunikativ och behärskar svenska språket väl i tal och skrift, då kommunikation med våra användare utgör en stor del av jobbet. Du lägger stort fokus på kvalité och service anpassat till våra användarens IT förmåga.

För att passa för rollen har du dessutom:

  • Gymnasieutbildning
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet från servicedesk/helpdesk/IT support
  • ITIL certifiering

Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow eller Active Directory.

Självklart har du ett intresse för vår verksamhet och innehållet i tjänsten.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder en dynamisk och varierande arbetsmiljö med möjlighet att arbeta med olika kunduppdrag och du är del i ett stöttande team och en kultur där vi värdesätter samarbete och service. Inom enheten arbetar vi aktivt med intern utveckling och utbildningar inom service och support.

Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemifrån har vi för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Här kan du läsa mer om förmånerna i vårt kollektivavtal.

Vi sitter i fina lokaler på Lindhagensgatan. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken.

Ansökan

Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 9 mars. För en komplett ansökan räcker det med att bifoga ditt CV. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor, dessa ersätter personligt brev.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:

  • Christine Hallberg, enhetschef för support 1: christine.hallberg@regionstockholm.se, 070-7377974
  • David Echeverria, enhetschef för support 2: david.echeverria-oyarzun@regionstockholm, 070-0038648

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Tester kan komma att användas i denna rekryteringsprocess. Vi använder vi oss av Assessios test MAP och Matrigma. MAP är en personlighetstest och Matrigma är ett icke-verbalt problemlösningstest som båda bygger på arbetspsykologisk forskning. Testerna används som ett komplement till dina erfarenheter och kompetenser och syftet är att göra vår rekryteringsprocess kvalitetssäker och transparent.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. En inledande provanställning på sex månader kan komma att tillämpas.

Vår Servicedesk är öppen mellan 06:00-22:00, sju dagar i veckan. Du kommer att schemaläggas inom detta spann och beredskap kan tillkomma.

Det här är en arbetsplats för dig som gillar att ge service och vill att din insats ska göra skillnad. Vi på serviceförvaltningen ska underlätta vardagen för våra kollegor i Region Stockholms kärnverksamheter så att de kan fokusera på patienter, resenärer, invånare och besökare. Vi är 700 personer som arbetar med inköp och upphandling, löne- och personaladministration, ekonomi- och redovisningsadministration, it och medicinsk teknik, användarstöd, lokalservice med mera. Varmt välkommen till en arbetsplats där du blir en del av något större! Läs mer här

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss i Region Stockholm

Kontakt

David Echeverria Oyarzun
Kontakt för frågor om tjänsten
david.echeverria-oyarzun@regionstockholm.se

Fackliga företrädare

Mona Ternelius, SACO
08-12317830
Anne-Lie Vestlund, Vision
08-12314280

Detaljerad information

Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Löneform:
Månadslön
Omfattning:
Heltid
Antal lediga tjänster:
3
Sysselsättningsgrad:
100%
Referensnummer:
2025/1451
Ort:
Stockholm
Län:
Stockholms län
Tillträde:
Enligt överenskommelse
Publicerat:
21 februari 2025
Sista ansökningsdag:
9 mars 2025
  • Senast granskad: 21 februari 2025

Du kanske också är intresserad av

  • Hyresförhandlare

    Ansök senast: Söndag 2 mars 2025
    StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidStockholms läns sjukvårdsområde
  • Samordnare

    Ansök senast: Söndag 9 mars 2025
    StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidHälso-och sjukvårdsförvaltningen
För att kunna ge feedback behöver du tillåta kakor..