Incident Manager
- Ort:
- Stockholm
- Omfattning:
- Heltid
- Organisation:
- Serviceförvaltningen
- Sista ansökningsdag:
- 23 februari 2025
Vi söker dig som vill vara med oss på en transformationsresa i rollen som operativ Incident Manager. Brinner du för att göra skillnad genom att skapa relationer och upprätthålla kontaktytor mellan verksamhet, IT och dess leverantörer? Då kan serviceförvaltningen vara rätt för dig!
Om tjänsten
Rollen Incident Manager på serviceförvaltningen står som garant för att de verksamheter som serviceförvaltningen levererar IT till får den hjälp de behöver genom att så snabbt som möjligt hantera allvarliga incidenter i verksamheternas IT-miljö. En del av arbetsuppgifterna är att under en allvarlig incident och i nära samarbete med drift och support styra, leda och koordinera den arbetsinsats som krävs för att åtgärda och lösa den allvarliga incidenten.
Som Incident Manager leder och koordinerar du incidenthanteringsprocesser samt tar in de resurser som behövs för att minimera påverkan på verksamheten och säkerställa snabb återställning av tjänster. Du upprätthåller effektiv kommunikation för att hålla verksamheten och intressenter informerade om vad som pågår, hur felsökningen går och annan relevant information. Du kommer också att arbeta operativt i andra ITIL-processer.
Bland Region Stockholms verksamheter finns kritiska samhällsfunktioner vilket innebär att funktionen är bemannad på dagtid och har schemalagd beredskap utanför kontorstid.
Vi vill att personen bakom rollen ska känna stolthet och veta att den är med och bidrar till att tillgängligheten till IT-miljöerna bibehålls.
Vem är du?
För att passa för rollen har du god förståelse för incidenthantering och de metoder och principer som tillämpas inom området, exempelvis inom ITIL. Du har mycket god analytisk förmåga, ett gott omdöme, integritet och förmåga att tänka kritiskt under press. Du är proaktiv, lösningsorienterad och arbetar självständigt för att lösa problem. Du har god vana av att självständigt fatta beslut.
Rollen innebär omfattande interna och externa kontakter varav vi ser att du har en utmärkt kommunikationsförmåga. Rak och tydlig kommunikation kommer lätt för dig och du har erfarenhet av att kommunicera effektivt till ett stort antal mottagare och nyckelpersoner.
Du har förmåga att leverera service med kvalité såväl internt som till våra beställare/kunder och leverantörer. Vidare är du bra på att skapa goda och hållbara relationer samt har lätt för att skapa samarbete med kollegor och externa parter.
För att passa för rollen har du:
- Minst 3 års yrkeserfarenhet av incidenthantering
- Erfarenhet av att arbeta processorienterat enligt ITIL ramverket
- Erfarenhet av att arbeta i en stor och komplex IT-organisation
- Erfarenhet av att arbeta i en Servicedesk
- Erfarenhet av att arbeta med kommunikation och informationsspridning
- Erfarenhet av att arbeta i ITSM-verktyg
- Flytande svenska i tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du dessutom har:
- Kandidatexamen inom IT eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för rollen
- Erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem ServiceNow
- Utbildning inom ITIL Foundation
Självklart har du ett intresse för vår verksamhet och för innehållet i tjänsten.
Vårt erbjudande
Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemifrån har vi för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Här kan du läsa mer om förmånerna i vårt kollektivavtal.
Vi sitter i fina lokaler på Lindhagensgatan 98. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken.
Ansökan
Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker fortlöpande. För en komplett ansökan räcker det med att bifoga ditt CV. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor, dessa ersätter personligt brev.
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Christina Nilsson på 072-4673478/ christina.t.nilsson@regionstockholm.se, eller Processledare/Teamlead Maria Hallstensson på 070-2629433/maria.sandstrom-hallstensson@regionstockholm.se.
Välkommen med din ansökan!
Det här är en arbetsplats för dig som gillar att ge service och vill att din insats ska göra skillnad. Vi på serviceförvaltningen ska underlätta vardagen för våra kollegor i Region Stockholms kärnverksamheter så att de kan fokusera på patienter, resenärer, invånare och besökare. Vi är 700 personer som arbetar med inköp och upphandling, löne- och personaladministration, ekonomi- och redovisningsadministration, it och medicinsk teknik, användarstöd, lokalservice med mera. Varmt välkommen till en arbetsplats där du blir en del av något större! Läs mer här
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
Kontakt
- Christina Nilsson, Enhetschef
- Kontakt för frågor om tjänsten
072-4673478
Fackliga företrädare
- Mona Ternelius, SACO
- 08-12317830
- Anne-Lie Vestlund, Vision
- 08-12314280
Detaljerad information
- Anställningsform:
- Tillsvidareanställning
- Löneform:
- Månadslön
- Omfattning:
- Heltid
- Antal lediga tjänster:
- 1
- Sysselsättningsgrad:
- 100%
- Referensnummer:
- 2025/739
- Ort:
- Stockholm
- Län:
- Stockholms län
- Tillträde:
- Enligt överenskommelse
- Publicerat:
- 29 januari 2025
- Sista ansökningsdag:
- 23 februari 2025
- Senast granskad: 29 januari 2025
Du kanske också är intresserad av
- Ansök senast: Torsdag 20 februari 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidTrafikförvaltningen
Verksamhetsspecialist inom Ekonomi- och datavisualisering
Ansök senast: Onsdag 19 februari 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidTrafikförvaltningenRegistrator
Ansök senast: Tisdag 11 februari 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidHälso-och sjukvårdsförvaltningenAffärsmässig upphandlare till trafikförvaltningen
Ansök senast: Söndag 9 februari 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidTrafikförvaltningen