Handläggare med nämnd- och utredningsansvar

Ort:
Stockholm
Omfattning:
Heltid
Organisation:
Serviceförvaltningen
Sista ansökningsdag:
15 september 2024

Är du en driven och analytisk person som brinner för att lösa komplexa frågor och bidra till en god förvaltning? Nu finns möjlighet att söka tjänsten som Handläggare där du tillsammans med dina kollegor kommer ha ansvar för nämnd- och utredningsarbete på serviceförvaltningen i Region Stockholm. Välkommen att söka till oss!

Om oss

Enheten kansli ansvarar bland annat för nämndadministration, registratur, diarie- och arkivhantering samt dataskydd. Enheten är en del av avdelningen ledningsstab på serviceförvaltningen och bidrar till fastighets- och servicenämndens ansvar för att utveckla moderna effektiva administrativa stödtjänster genom att konsolidera och realisera synergier inom administration och it åt Region Stockholms nämnder och bolag.

Om tjänsten

Tjänsten är nyinrättad och syftar till att utgöra ett strategiskt samt operativt stöd för förvaltningens chefer och medarbetare för att bidra till en god förvaltning. Arbetsområdena är således mångfacetterade där du har en central roll i att granska och behandla olika typer av ärenden, utföra interna utredningar och bereda beslutsunderlag till nämnd. I arbetet ingår även att ta fram och utveckla interna processer och rutiner för att stärka förvaltningens beslutshantering. 

Arbetet kommer att ske i nära samarbete med enhetens nuvarande nämnd- och utredningssekreterare där ni enskilt samt gemensamt har rollen som uppdragsledare och förväntas självständigt och tillsammans med kollegor utveckla och driva interna utvecklingsarbeten. Ni har en viktig roll i att ge stöd i besluts- och ärendehantering samt nämndadministrativa frågor. Tjänsten inkluderar även andra administrativa uppgifter, att ta fram handlingar samt besvara förfrågningar såväl internt som externt. Samarbete med olika avdelningar och intressenter är således en naturlig del av tjänsten där du tillsammans med dina kollegor arbetar brett när det gäller kansli, ärendehantering, diarieföring, arkiv och dataskydd för att säkerställa kvaliteten och effektiviteten i vårt arbete.

Vem är du?

Vi söker dig som har intresse att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i en miljö där du får möjlighet att bidra till utveckling och ta ansvar för helheten. Du har relevant högskoleexamen där samhällsvetenskap, statsvetenskap eller juridik ingår alternativ annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har goda kommunikativa färdigheter både i tal och skrift och det är meriterande med tidigare erfarenhet av handläggningsarbete och utredningsarbete, gärna inom offentlig förvaltning. Vidare är det meriterande med erfarenhet som nämndsekreterare då du i tjänsten förväntas bidra i nämndsprocessen samt vid behov vara sekreterare vid nämndens sammanträden varför det är viktigt att du har förmåga att strukturera och organisera ditt arbete samt att hantera information med stor integritet.

I och med att tjänsten är nyinrättad är det viktigt att du trivs med att ta fram och utveckla processbeskrivningar och rutiner, att du har en öppenhet för de varierande arbetsuppgifter som förekommer samt håller dig uppdaterad kring gällande rutiner, regelverket- och lager för att kunna erbjuda en service av hög kvalitet. Vidare har du en god systemvana och kan hantera digitala system som en del av det dagliga arbetet.  

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete. Som anställd inom enheten erbjuds du individuell kompetensutveckling. Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemifrån har vi för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Här kan du läsa mer om förmånerna i vårt kollektivavtal.

Vi sitter i fina lokaler på Lindhagensgatan 98. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken.

Ansökan

Vi rekryterar fortlöpande, så låter det här som något för dig skicka in din ansökan så snart som möjligt! För en komplett ansökan räcker det med att bifoga ditt CV. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor, dessa ersätter personligt brev.

Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering. 

Har du frågor är du välkommen att kontakta Jennie Vellner,     
jennie.vellner@regionstockholm.se 

Varmt välkommen med din ansökan!

Serviceförvaltningen – en nyckelspelare! Serviceförvaltningen levererar kvalitativa och konkurrenskraftiga tjänster inom IT, upphandling, ekonomi, HR, facility management och kommunikation till förvaltningar och bolag inom Region Stockholm. Det gör oss till en nyckelspelare i arbetet med att skapa mervärde för verksamheterna som ansvarar för regionens hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regionala utveckling och kultur. Vill du arbeta i en organisation där din insats gör stor skillnad och där du får både utveckla och utvecklas? Då är serviceförvaltningen rätt för dig. Läs mer här

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss i Region Stockholm

Kontakt

Jennie Vellner
0812317557

Fackliga företrädare

Mona Ternelius, SACO
Kontakt för frågor om tjänsten
08-12317830
Anne-Lie Vestlund, Vision
Kontakt för frågor om tjänsten
08-12314280

Detaljerad information

Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Löneform:
Månadslön
Omfattning:
Heltid
Antal lediga tjänster:
1
Sysselsättningsgrad:
100%
Referensnummer:
2024/4994
Ort:
Stockholm
Län:
Stockholms län
Tillträde:
Enligt överenskommelse
Publicerat:
23 augusti 2024
Sista ansökningsdag:
15 september 2024
  • Senast granskad: 26 augusti 2024

Du kanske också är intresserad av

  • Tidplanerare

    Ansök senast: Torsdag 12 september 2024
    StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidTrafikförvaltningen
  • Informatiker

    Ansök senast: Söndag 29 september 2024
    StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidHälso-och sjukvårdsförvaltningen