Ekonomiassistent till serviceförvaltningen

Ort:
Stockholm
Omfattning:
Heltid
Organisation:
Serviceförvaltningen
Sista ansökningsdag:
8 december 2024

Är du en lösningsorienterad Ekonomiassistent med öga för detaljer som tycker det är viktigt att det du gör om dagarna bidrar till någonting positivt? Då kan jobbet som Ekonomiassistent på serviceförvaltningen vara rätt för dig!

Vi söker dig som vill arbeta brett med ekonomiuppgifter inom kund- och leverantörsreskontra och få möjlighet att utvecklas både tillsammans med teamet och personligen.

Om tjänsten

Tjänsten som Ekonomiassistent är placerad på reskontra inom enheten Ekonomiservice på serviceförvaltningen. Teamet jobbar med vårdrelaterade flöden i olika typer av kontroller, avvikelsehantering men även en hel del support via mail och telefon till våra kunder. Teamet består i dagsläget av 6 medarbetare varav en teamledare och vi är totalt 22 personer inom enheten. Som Ekonomiassistent kommer du bland annat att ansvara för kontroll av leverantörsfakturor, påminnelsehantering, kundfakturering och uppföljning av förfallna kundfordringar.

Vi som förvaltning och enhet är inne i en spännande förändringsresa där ditt engagemang och din kunskap kommer att uppskattas.

Vem är du?

Som person är du noggrann och lösningsorienterad med öga för detaljer. Du är en serviceinriktad lagspelare med en vänlig och professionell framtoning som ger det lilla extra. Vi ser också att du är en god kommunikatör som är öppen för förändring och kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För att passa för rollen har du:

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens förvärvad genom gedigen yrkeserfarenhet
  • Minst fem års erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter varav minst tre år inom reskontra
  • God vana av att arbeta i ekonomisystem med förståelse för olika typer av fakturaflöden 
  • God svenska i tal och skrift
  • God erfarenhet och kunskap i Excel

Vi ser det som meriterande om du dessutom har:

  • Erfarenhet av att ha arbetat i Raindance 
  • Erfarenhet av att hanterat stora fakturaflöden
  • Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, större bolag och/eller shared service center

Självklart har du ett intresse för vår verksamhet och för innehållet i tjänsten.

Vårt erbjudande

Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Vi har flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemifrån vissa dagar för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Här kan du läsa mer om förmånerna i vårt kollektivavtal.

Vi sitter i fina lokaler på Lindhagensgatan. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. 

Ansökan

Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt, intervjuer kan ske löpande. För en komplett ansökan bifogas CV och personligt brev. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor.

Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef, Malin Jansson: malin.jansson@regionstockholm.se.

Övrigt

Tester ingår som ett andra steg i rekryteringsprocessen. Vi använder oss av Assessios tester MAP och Matrigma. MAP är en personlighetstest och Matrigma är ett problemlösningstest som båda bygger på arbetspsykologisk forskning. Testerna används som ett komplement till dina erfarenheter och kompetenser.  

Det här är en arbetsplats för dig som gillar att ge service och vill att din insats ska göra skillnad. Vi på serviceförvaltningen ska underlätta vardagen för våra kollegor i Region Stockholms kärnverksamheter så att de kan fokusera på patienter, resenärer, invånare och besökare. Vi är 700 personer som arbetar med inköp och upphandling, löne- och personaladministration, ekonomi- och redovisningsadministration, it och medicinsk teknik, användarstöd, lokalservice med mera. Varmt välkommen till en arbetsplats där du blir en del av något större! Läs mer här

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss i Region Stockholm

Kontakt

Malin Jansson, enhetschef
072-4596669

Fackliga företrädare

Mona Ternelius, SACO
Kontakt för frågor om tjänsten
08-12317830
Anne-Lie Vestlund, Vision
Kontakt för frågor om tjänsten
08-12314280

Detaljerad information

Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Löneform:
Månadslön
Omfattning:
Heltid
Antal lediga tjänster:
1
Sysselsättningsgrad:
100%
Referensnummer:
2024/7058
Ort:
Stockholm
Län:
Stockholms län
Tillträde:
Enligt överenskommelse
Publicerat:
15 november 2024
Sista ansökningsdag:
8 december 2024
  • Senast granskad: 15 november 2024

Du kanske också är intresserad av