Nämndsekreterare för regionstyrelsen
![](/_next/image/?url=https%3A%2F%2Fcdn.varbi.com%2F472%2F699b352669c0f2ee376ee1cf1acd236f.jpg&w=3840&q=75)
- Ort:
- Stockholm
- Omfattning:
- Heltid
- Organisation:
- Regionledningskontoret
- Sista ansökningsdag:
- 30 augusti 2024
Är du en erfaren nämndsekreterare som vill bidra till att demokratin fungerar väl i Region Stockholm? Tycker du som vi att det är viktigt att det du gör på dagarna bidrar till något positivt. Då är det här en tjänst för dig!
Om oss
Kansliet är en enhet inom administrativa avdelningen. Kansliet är sekretariat för regionfullmäktige, regionstyrelsen samt klimat- och regionutvecklingsnämnden. Vi ansvarar även för styrelsens och nämndens registratur och arkiv.
Kansliet ansvarar för regionledningskontorets ärendeprocess och samordnar nämnd- och ärendeprocessen övergripande i Region Stockholm. Kansliet har det övergripande ansvaret för regionövergripande styrande dokument.
Om tjänsten
Som nämndsekreterare har du en kvalificerad handläggartjänst där du ansvarar för att planera och genomföra regionstyrelsens sammanträden. Du arbetar nära Region Stockholms ledning och politik för att de förtroendevalda i regionstyrelsen ska kunna fullgöra sina uppdrag på bästa sätt.
Du hanterar för- och efterarbete kring mötena, skriver kallelser och protokoll. Du granskar och kvalitetssäkrar handlingar och beslut samt säkerställer att beslutsunderlag kommer in i tid och lever upp till beslutade standarder.
I arbetet ingår att ge kontorets medarbetare utbildning och stöd i hur beslutsunderlag tas fram och utformas.
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för utveckling, samordning och kvalitetssäkring av kontorets och Region Stockholms nämnd- och ärendehantering.
Vem är du?
Som person är du strukturerad, noggrann och har god administrativ förmåga. Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och har förmåga att leverera i tid. Dessutom har du god förmåga att samarbeta, men också disciplin att arbeta självständigt och resultatorienterat.
För att lyckas i rollen behöver du kunna hantera flera uppgifter parallellt och ibland inom snäva tidsramar. Du är tydlig i din kommunikation och har mycket god förmåga att utrycka dig väl i tal och skrift. Du är pedagogisk och gillar att presentera för grupper.
Det är en förutsättning att du har intresse för politik och samhälle och att du som neutral tjänsteman har förmåga att sätta dig in i hur olika partier förhåller sig till en och samma fråga.
För att lyckas i rollen ska du ha:
Krav
- Högskole- eller universitetsexamen som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten.
- Minst 4 års erfarenhet av nämnd- och ärendehantering i kommun eller region och vill axla en ansvarsfull och utvecklande roll.
- Goda kunskaper om kommunallagen och förvaltningsrätt.
- Erfarenhet av och intresse för utvecklingsarbete.
- Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt både i tal och skrift.
- Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
- God datorvana och behärskar Office-paketet väl.
Självklart har du ett intresse för vår verksamhet och för innehållet i tjänsten.
I urvalet av kandidater kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper som lyhördhet och förmåga till gott bemötande.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med närhet till politiska beslut och processer där du kommer att vara en del av en dynamisk och utvecklingsinriktad arbetsplats.
Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag på 5 000 kronor samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemifrån har vi för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Läs mer om förmånerna i vårt kollektivavtal här.
Vi sitter i nya, centrala och moderna lokaler på Lindhagensgatan 98.
Ansökan
Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt. För en komplett ansökan ska du bifoga ditt CV och personligt brev. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor.
Välkommen med din ansökan!
Övrig information
På grund av rådande semestertider ber vi er att återkomma med frågor gällande tjänsten när rekryterande chef åter i tjänst den 19 augusti.
Regionledningskontoret stödjer regionstyrelsen i uppgiften att leda, styra, samordna och följa upp Region Stockholms verksamheter. Förvaltningen arbetar strategiskt och operativt utifrån ett koncernperspektiv och ger regionstyrelsen de underlag och det stöd den behöver i sitt uppdrag att utveckla Region Stockholm. Regionledningskontoret ansvarar även för stöd till klimat- och regionutvecklingsnämnden samt för verksamhetsstödjande tjänster inom koncernen. Läs mer här
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
Kontakt
- Jonas Ivarsson, SACO
- Kontakt för frågor om tjänsten
08-12314458 - Tommy Mäntynen, Vision
- Kontakt för frågor om tjänsten
tommy.mantynen@regionstockholm.se - Thérèse Juvall, Akademikerförbundet SSR
- Kontakt för frågor om tjänsten
08-12313942 - Fredrik Åstedt
- 070-7376797
Detaljerad information
- Anställningsform:
- Tillsvidareanställning
- Löneform:
- Månadslön
- Omfattning:
- Heltid
- Antal lediga tjänster:
- 1
- Sysselsättningsgrad:
- 100%
- Referensnummer:
- 2024/3471
- Ort:
- Stockholm
- Län:
- Stockholms län
- Tillträde:
- Enligt överenskommelse
- Publicerat:
- 22 juli 2024
- Sista ansökningsdag:
- 30 augusti 2024
- Senast granskad: 21 juli 2024
Du kanske också är intresserad av
- Ansök senast: Fredag 16 augusti 2024StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidHälso-och sjukvårdsförvaltningen
Kundansvarig
Ansök senast: Söndag 18 augusti 2024StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidServiceförvaltningenMedicinsk sekreterare till BUP Konsultenhet
Ansök senast: Fredag 9 augusti 2024StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidStockholms läns sjukvårdsområdeNärakut Järva söker medicinsk sekreterare
Ansök senast: Söndag 4 augusti 2024StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltid/DeltidStockholms läns sjukvårdsområde