Upphandlare till Locum

- Ort:
- Stockholm
- Omfattning:
- Heltid
- Organisation:
- Locum AB
- Sista ansökningsdag:
- 11 maj 2025
Har du erfarenhet av inköp inom fastighets- och byggbranschen och trivs med stort eget ansvar, flexibilitet och med möjligheter till utveckling? Då kan rollen som upphandlare hos Locum vara ditt nästa steg i karriären!
Om tjänsten
Upphandlingsenheten ingår i avdelningen Verksamhetsstyrning och IT och ansvarar för upphandling av bland annat konsulter, byggentreprenader och driftentreprenader. Enheten fungerar som ett stöd för hela organisationen i upphandlingsfrågor och hanterar även ramavtal samt upphandling via dynamiskt inköpssystem (DIS).
Inom Region Stockholm och Locum pågår ett omfattande arbete med att implementera kategoristyrning, vilket har stark koppling till upphandlingsenhetens arbete. Samtidigt sker en utveckling av systematisk avtalsuppföljning vilket samtliga upphandlare är en del av.
Som upphandlare hos Locum arbetar du verksamhetsnära och fungerar som ett kompetensstöd för våra interna beställare genom hela upphandlingsprocessen. Rollen erbjuder möjligheter att påverka och utveckla processer, mallar och rutiner samt möjlighet att bredda din kunskap om olika verksamheter genom variationen av upphandlingar.
Exempel på arbetsuppgifter
- Genomföra upphandlingar av ramavtal. I arbetet ingår bland annat arbetsmöten med specialister inom respektive område för framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdera inkomna anbud, upprätta beslutsunderlag och kontrakt.
- Genomföra upphandlingar av projekterande konsulter för ett specifikt projekt, arbete genomförs i nära samarbete med aktuellt projekt
- Upphandling av entreprenader (beroende på kompetens och erfarenhet)
- Stötta organisationen med förnyad konkurrensutsättning mot tecknade ramavtal samt direktupphandling
- Utforma inköpsstrategier i samverkan med interna beställare
- Genomföra marknadsanalys inför upphandling
- Vidareutveckling av mallar, rutiner, processbeskrivningar avseende upphandling och inköp
- Stötta stab och förvaltning i avtalsrelaterade frågor
- Uppföljning av leverantörer, främst avseende ramavtal
- Delta i kategoristyrningsarbete
- Informera och utbilda internt om regler och tillämpning inom området upphandling
I rollen rapporterar du direkt till Inköpschef och du kommer utgå från Locums huvudkontor på Södermalm samt våra lokalkontor vid behov.
Vem är du?
För att vara framgångsrik i den här rollen ställer vi följande krav på:
Utbildning
- Relevant högskoleutbildning alternativt eftergymnasiala kurser/utbildningar inom inköp
Erfarenhet
- Kunskap och erfarenhet av genomförande av separata upphandlingar avseende konsulttjänster samt ramavtalsupphandling inom bygg- eller fastighetsbranschen
- Minst tre års erfarenhet av offentlig upphandling
Kunskap
- Goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift
Det är meriterade om du har
- Erfarenhet av entreprenadupphandling
- Erfarenhet av upphandling av större driftentreprenader och/eller markskötsel
- Erfarenhet av att ha arbetat med kategoristyrning
Förmågor
I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är lyhörd, självgående och har ett strukturerat och målmedvetet arbetssätt. Du har ett tydligt fokus på att skapa värde för verksamheten och tar ansvar för att driva arbetet framåt, både självständigt och i samarbete med andra.
Ansökan
Urval kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I din ansökan önskar vi att du bifogar CV samt personligt brev. Du söker jobbet genom vårt rekryteringssystem. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta inköpschef Pia Lindberg Nedby.
I vår rekryteringsprocess använder vi oss av Assessios test MAP och Matrigma. MAP är en personlighetstest och Matrigma är ett icke-verbalt problemlösningstest som båda bygger på arbetspsykologisk forskning. Testerna används som ett komplement till dina erfarenheter och kompetenser och syftet är att göra vår urvalsprocess kvalitetssäker och transparent.
Registerkontroll och säkerhetsprövning kan komma att tillämpas i slutskede av denna rekryteringsprocess. Här kan du läsa mer om vad det innebär.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Om Locum
Locum förvaltar och utvecklar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Region Stockholm. Genom engagemang, kompetens och samverkan erbjuder vi sjukvården och invånarna i länet ändamålsenliga och hållbara vårdmiljöer.
Vad kan Locum erbjuda dig?
Vi tycker att vårt samhällsuppdrag är viktigt på riktigt. Vi erbjuder dig ett stimulerande och spännande arbete i en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss får du kompetenta och hjälpsamma kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling, goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid och attraktiva förmåner. Gå in på våra karriärsidor på locum.se för att läsa mer.
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
Kontakt
- Pia Lindberg Nedby
- Kontakt för frågor om tjänsten
08-12317259
Fackliga företrädare
- Karin Sjöndin, Ledarna
- 08-12317000
- Christina Lorenzen, Akademikerna
- 08-12317000
- Mickael Andersson, Vision
- 08-12317000
Detaljerad information
- Anställningsform:
- Tillsvidare med provanställning
- Löneform:
- Månadslön
- Omfattning:
- Heltid
- Antal lediga tjänster:
- 1
- Sysselsättningsgrad:
- 100%
- Referensnummer:
- 2025/2871
- Ort:
- Stockholm
- Län:
- Stockholms län
- Tillträde:
- Snarast
- Publicerat:
- 16 april 2025
- Sista ansökningsdag:
- 11 maj 2025
- Senast granskad: 16 april 2025
Du kanske också är intresserad av
- Ansök senast: Lördag 17 maj 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidKarolinska Universitetssjukhuset
Strateg med inriktning på påverkansarbete
Ansök senast: Söndag 4 maj 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidRegionledningskontoretVerksamhetsutvecklare till kollektivtrafiken
Ansök senast: Torsdag 1 maj 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidTrafikförvaltningenBemanningsassistent till Barnröntgen, Solna
Ansök senast: Söndag 4 maj 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidKarolinska Universitetssjukhuset