Servicedeskmedarbetare till Karolinska Universitetssjukhuset

Ort:
Stockholm
Omfattning:
Heltid
Organisation:
Karolinska Universitetssjukhuset
Sista ansökningsdag:
30 december 2024

Vill du vara en del av ett team som stöttar och utvecklar IT-miljön på ett av Sveriges ledande universitetssjukhus? Nu söker Karolinska Universitetssjukhuset en engagerad supporttekniker för servicedesk till IT-Samordning och Support. Här får du chansen att göra skillnad genom att leverera förstklassig IT-support i en verksamhet där teknik och vård i framkant möts!

Du erbjuds

  • att ingå i ett team med hög kompetens och fin sammanhållning där alla stöttar varandra
  • ett delaktigt och närvarande ledarskap där vi ser varje individ och strävar efter att du får de bästa förutsättningarna för din fortsatta professionella utveckling     
  • upp till 5000 kr i friskvårdsbidrag, alternativt friskvårdstimme med 3500 kr i friskvårdsbidrag

Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig.

Om tjänsten

I rollen kommer du att arbeta som supporttekniker till servicedesk för verksamhetsområdet IT inom avdelningen IT-Samordning och Support. Arbetsuppgifterna består bland annat av verksamhetsnära support till användare och hantering av ärenden via telefon och ärendehanteringssystem enligt ITIL processer.

Som första linjens support ger du dagligen support via telefon och fjärrverktyg för datorer, telefoni och larm.

Vi söker dig som

  • är en strukturerad och självgående person som vill vara med och driva och leda framtidens servicedesk för Karolinska Universitets sjukhuset.
  • tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt samt driver processer vidare
  • arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt.
  • lyssnar, kommunicerar och löser incidenter på ett korrekt och metodiskt sätt.
  • är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
  • har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Kvalifikationer

Krav:

  • Du har flerårig erfarenhet av supportarbete i 1:a linjen inom Microsofts produkter med inriktning på Windows 10, Windows 11 och Office 365
  • Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med Active Directory och erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem och kunskap inom ITIL
  • Goda språkkunskaper inom svenska, tal och skrift

Meriterande:

  • Tidigare erfarenhet av arbete inom sjukvård och/eller myndighet.
  • Erfarenhet inom det nationella konceptet eKlient.
  • Telia ACE
  • Labdatasystem

Om rekryteringsprocessen

Urval och intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska!

Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessen och om vilka kontroller som utförs på Karolinska.

Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. Läs mer om vad det innebär här.

Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.

Om Karolinska Universitetssjukhuset
Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner.

Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag.

Läs gärna mer om oss på karolinska.se och följ oss på sociala medier!

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss i Region Stockholm

Kontakt

Khaled Diraoui
Kontakt för frågor om tjänsten
08-12371710

Fackliga företrädare

Detaljerad information

Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Löneform:
Månadslön
Omfattning:
Heltid
Antal lediga tjänster:
1
Sysselsättningsgrad:
100%
Referensnummer:
2024/7261
Ort:
Stockholm
Län:
Stockholms län
Tillträde:
Enligt Överenskommelse
Publicerat:
1 december 2024
Sista ansökningsdag:
30 december 2024
  • Senast granskad: 1 december 2024

Du kanske också är intresserad av