Registrator

Ort:
Stockholm
Omfattning:
Heltid
Organisation:
Hälso-och sjukvårdsförvaltningen
Sista ansökningsdag:
11 februari 2025

Har du erfarenhet av digital informationshantering? Gillar du ordning och reda och tycker om att sprida smarta arbetssätt? Då kan du vara den vi söker till den viktiga rollen som registrator på kanslienheten vid hälso- och sjukvårdsförvaltningen i Region Stockholm. Vi erbjuder ett jobb med ansvarsfulla arbetsuppgifter i en spännande organisation.

Om oss

Hälso- och sjukvårdsförvaltningen i Region Stockholm arbetar på hälso- och sjukvårdsnämnden och primärvårdsnämndens uppdrag för att tillgodose invånarnas behov av hälso- och sjukvård och tandvård. Under nämnderna finns utskott, beredningar och samverkansorgan som förvaltningen stödjer. Sammantaget har nämnderna ansvar för en budget på 81 miljarder kronor 2024. Vid förvaltningen arbetar ca 600 medarbetare med olika kompetenser, däribland många utbildade inom hälso- och sjukvårdens kompetenser.
 
Kanslienheten är en av enheterna vid avdelningen styrning och stöd inom hälso- och
sjukvårdsförvaltningen. Enheten svarar för förvaltningens registratur, arkiv och administrationen till den politiska organisationen, det vill säga till hälso- och sjukvårdsnämnden samt primärvårdsnämnden med tillhörande utskott och beredningar. På enheten arbetar ca 15 personer och vi står inför ett spännande skede med utveckling av våra interna processer och arbetssätt. Vill du vara med i vårt arbete?

Om tjänsten

Som registrator kommer du att:

• Ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring
• Bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med regelverk och interna bestämmelser
• Ha kontakt med medarbetare och allmänhet vid utlämnanden av allmänna handlingar
• Göra sökningar och plocka fram ärenden till medarbetare inom Region Stockholm och till allmänhet, andra myndigheter, massmedia m.fl.
• Delta i postöppning och fördela inkomna handlingar
• Aktivt delta i utvecklingsarbetet för smartare arbetssätt och processer
• Utbilda, informera och stödja förvaltningens medarbetare i diarieföring och förvaltningskunskap
• Hantera fysiskt och digitalt arkivmaterial

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har relevant utbildning såsom till exempel arkivvetenskap, informatik, är diplomerad registrator eller har på annat sätt tillgodogjort dig motsvarande kompetens. Du har erfarenhet av registrering av allmänna handlingar och goda färdigheter i dokument- och ärendehanteringssystem, vi använder Platina och Microsoft Office. Grundläggande kunskaper om kommunallag, förvaltningslag samt offentlighet- och sekretess är ett krav. Du har även vana av och erfarenhet av att jobba i team. Vidare har du god förmåga att utrycka dig korrekt i tal och skrift.

Erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet är en merit. Eftersom förvaltningen arbetar med ständiga förbättringar ser vi gärna att du har erfarenhet av och intresse för utvecklingsarbete, gärna från en myndighet och/eller en politiskt styrd organisation samt erfarenhet av att föra ut nya arbetssätt. Meriterande är också kunskap om verksamhetsbaserad informationsredovisning.

Som person är du strukturerad, noggrann och har god administrativ förmåga. Du trivs i strukturerade verksamheter där du får arbeta efter rutiner, riktlinjer och regler. Du är van att lära ut och informera andra och är tydlig i din kommunikation. Du är också serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och har förmåga att leverera i tid. Dessutom har du god förmåga att samarbeta, men också disciplin att arbeta självständigt och resultatorienterat.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och din personliga lämplighet för arbetsuppgifterna.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder en roll med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemifrån har vi för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Här kan du läsa mer om förmånerna i vårt kollektivavtal.

Hälso- och sjukvårdsförvaltningen är lokaliserat i nya, fina lokaler med aktivitetsbaserade arbetsplatser på Lindhagensgatan, nära tunnelbanestationerna Stadshagen och Thorildsplan.

Ansökan

Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt. För en komplett ansökan bifoga ditt CV och personligt brev. Intervjuer kommer ske löpande. Provanställning kan
komma att tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Petter Nilsson, petter.nilsson@regionstockholm.se

Hälso- och sjukvårdsförvaltningen stödjer Region Stockholms politiska organisation för att invånarna i Stockholms län har tillgång till en god och säker hälso- och sjukvård samt tandvård. Det innebär att förvaltningen beställer och följer upp hälso- och sjukvård och tandvård för 75 miljarder kronor årligen. Förvaltningen ansvarar också för kunskapsstyrningsorganisationen i Region Stockholm, samt en rad funktioner som är avgörande för hälso- och sjukvårdssystemet, såsom smittskydd, vårdhygien, kris- och katastrofberedskap. Läs mer här

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss i Region Stockholm

Kontakt

Petter Nilsson
Kontakt för frågor om tjänsten
petter.nilsson@regionstockholm.se

Fackliga företrädare

Kevin Okot, SACO
08-12318505
Anne-Lie Vestlund, Vision
070-7375715
Thérèse Juvall, Akademikerförbundet SSR
08-12313942
Annie Velander, Vårdförbundet
08-12314329

Detaljerad information

Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Löneform:
Månadslön
Omfattning:
Heltid
Antal lediga tjänster:
1
Sysselsättningsgrad:
100%
Referensnummer:
2025/528
Ort:
Stockholm
Län:
Stockholms län
Tillträde:
Enligt överenskommelse
Publicerat:
28 januari 2025
Sista ansökningsdag:
11 februari 2025
  • Senast granskad: 28 januari 2025

Du kanske också är intresserad av

  • Datasamordnare

    Ansök senast: Torsdag 20 februari 2025
    StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidTrafikförvaltningen
  • Incident Manager

    Ansök senast: Söndag 23 februari 2025
    StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidServiceförvaltningen