Välkommen till Innovationsfondens dag 4 okt

Sedan 2015 har Region Stockholms innovationsfond varje år fördelat 15 miljoner kronor i stöd till projekt som skapar nytta för Stockholms invånare. Innovationsfondens dag är den årliga träffen som visar några av de projekt som genomförs i den ramen.

Anmäl dig här

Innovationsfonden ger alla som arbetar inom en verksamhet som finansieras av Region Stockholm en möjlighet att bidra till utvecklingen av hälso-och sjukvård, trafik, kultur och tillväxt- och regionalplanering. Över 1100 ansökningar har inkommit sedan start och cirka 380 projekt har fått stöd.

Innovationsfondens dag är ett unikt tillfälle att få inblick i utvecklingen av hälso-och sjukvård, kollektivtrafik och kultur i Region Stockholm.

Under dagen kommer du bland annat att kunna:

• träffa innovativa medarbetare som demonstrerar sina projekt
  • lyssna till forskare berättar om egna exempel i inspirationsföreläsningar och spännande panelsamtal
  • möta företag och organisationer som arbetar med innovationsutveckling
    få information om hur det går till att söka medel från Innovationsfonden
  • utbyta egna erfarenheter och skapa samarbeten
  • rösta på Årets innovation och Bästa implementation

Alla medarbetare i Region Stockholm, förtroendevalda, forskare, innovatörer, personer från samarbetsbetspartners, patientorganisationer, lärosäten och intresserade personer från företag hälsas varmt välkomna.

Foto på personer som sitter i an aula och lyssnar på en föreläsning.

Om Innovationsfondens dag

Här kan du läsa om bakgrunden.

Mer om Innovationsfondens dag
Foto på tre personer som står runt ett bord och pratar.

Här kan du läsa hela programmet för dagen.

Till programmet
Foto på deltagare under innovationsfondens dag

Här får du information om hur du anmäler dig.

Till anmälan
  • Senast granskad: 14 augusti 2024