Välkommen till Region Stockholms varumärkesmanual
Bilderna av Region Stockholm är många, förmodligen lika många som det finns invånare i vårt län. Alla vi som verkar i Region Stockholms namn påverkar hur människor uppfattar oss.
Vårt designkoncept tillåter oss att dyka in i verksamhetens viktiga delar och samtidigt dra tillbaka perspektivet och se den stora bilden. Vi fångar både stora händelser och små detaljer för att berätta historier. Genom att både zooma in på detaljer och zooma ut för att ge en överblick skapar vi ett dynamiskt visuellt uttryck. På så sätt visar vi att alla våra verksamheter hänger ihop.
Delar och helhet. Inzoomat och utzoomat. En del av en större helhet.
Genom att alltid, i alla sammanhang, använda den gemensamma visuella identiteten blir vi lätta att känna igen. På detta sätt blir det också enkelt att förstå att det är Region Stockholm som står bakom verksamheten eller informationen.
I den här manualen finns grundläggande principer, instruktioner och stöd för hur den visuella identiteten ska användas. I designexemplen finns inspiration för hur de olika delarna ska tillämpas för att skapa kommunikation som gör det enkelt för mottagaren att känna igen Region Stockholm.
Den visuella identiteten omfattar alla verksamheter i Region Stockholm förutom egenprofilerade förvaltningar och bolag.
De som omfattas är:
- förvaltning för utbyggd tunnelbana
- hälso- och sjukvårdsförvaltningen
- kulturförvaltningen
- MediCarrier
- patientnämndens förvaltning
- regionledningskontoret
- regionrevisorerna
- serviceförvaltningen
- Stockholms läns sjukvårdsområde
- trafikförvaltningen.
Kontakta Region Stockholms varumärkesmanual
- Senast granskad: 5 februari 2025