• 30-dagarsbiljetten görs tillgänglig i SL-appen

Biljettutbudet i SL-appen utökas nu med 7-dagars- och 30-dagarsbiljetten så att även de som reser mer regelbundet kan börja köpa sin biljett i mobilen.

Kollektivtrafik
  • Nu går Region Stockholm vidare med vaccinering i fas 2 – fokus på 75-plus

Region Stockholm går vidare i fas 2 och går successivt över till att vaccinera personer födda 1946 eller tidigare. Med start i vecka 13 och ett antal veckor framåt skickas ett brev med erbjudande om vaccination mot covid-19 för personer 75 år och äldre i Region Stockholm. I brevet framgår hur bokningen ska gå till och att vaccinationen genomförs på mottagarens ordinarie vårdcentral alternativt vid någon de vaccinationsmottagningar som nu vaccinerar mot covid-19.

Hälso- och sjukvård
  • Så ska vaccineringen av transplanterade och dialyspatienter genomföras

Enligt Folkhälsomyndighetens prioriteringsordning ingår grupperna transplanterade och dialyspatienter i fas 2, som Region Stockholm just nu vaccinerar i. Nu är det klart att Karolinska Universitetssjukhuset och Danderyd sjukhus ska ansvara för huvuddelen av dessa patienter.

Hälso- och sjukvård
  • Beslut kring ägarförändring i MedHelp AB

Hälso- och sjukvårdsnämnden har vid mötet den 9 mars fattat beslut kring den ägarförändring som MedHelp AB har lämnat in för godkännande.

Hälso- och sjukvårdOrganisation och styrning