• Region Stockholm presenterar positivt resultat 2020

Region Stockholm visar ett positivt resultat på 5 802 miljoner kronor. Det framgår av Region Stockholms bokslutskommuniké för 2020.

Ekonomi och budgetOrganisation och styrning
  • Brist på vaccin mot covid-19

Den enskilt viktigaste frågan kring vaccinationerna mot covid-19 är vaccinbristen och de ständigt ändrade beskeden. Finns det inte vaccin går det inte att vaccinera. Nu måste nationella myndigheter driva på vaccinproducenterna för att få tydliga besked om vaccinleveranser så att Region Stockholm kan ge besked till vaccinatörer och invånare om när olika grupper kan vaccineras.

Hälso- och sjukvård
  • Pristagare av Gyllene Äpplet 2020

Större närvaro av kuratorer och psykolog på avdelningar och mottagningar och möjlighet till storskalig testning under covid-pandemin. Det är två resultat av förbättringsarbeten inom Region Stockholm som nu belönas med 2020 års Gyllene Äpple.

Organisation och styrning